Arrangementer 2023

Februar 2023

Januar 2023

31-01-2023: Skiftedag på Bagsværd Sø

Farum Lystfiskerforening administrerer Fiskeringens i alt 33 ferskvandsbåde - og det gør vi fremragende!

Der er hele tiden noget at lave og ikke mindst det faste "onsdagshold" knokler (og hygger) på "bådværftet" ved klubhuset ved Farum Sø. Det sker hver onsdag i tidsrummet kl. 1000-1400 fra januar til maj. Alle er velkomne. Kontakt Lars "Frø": 2347-5933 og aftalt nærmere.

Denne gang var det Fiskeklubben Neptuns gode gamle Fiskerings-jolle (i lystfiskermunde også kaldet en "Træsko"), som fik en tiltrængt tur.

Den har fået helt nyt indtræk, så nu er der to ny-renoverede Træsko’er på Bagsværd Sø, begge med HYLDER!

Benny og Henrik søsætter en renoveret Fiskerings-jolle

Da vi ankom med sidste båd, viste det sig minsandten at Gladsaxe Kommune var gået i gang med at renovere broen. Så det var med lodder og trisser vi fik byttet om på bådene og efterfølgende måtte vi, lige her i højsæsonen, lukke faciliteten i 7 dage. Nu var der imidlertid is på hele søen de fleste af dagene, så vi gik ikke glip af så meget.

Hov - noget af broen mangler!

2 ny-renoverede Fiskeringsjoller - et smukt syn!

Den gamle 5-3’er har startet sin karriere på Farum Sø, og er for mange år siden flyttet til Bagsværd, og nu er den på vej til tilbage til Farum igen, hvor den skal på værft og renoveres, inden den kommer videre på nye eventyr. Der er mange liv i sådan er go’ gammel Rudkøbing!

En lidt træt Rudkøbingjolle (model BF38) på vej mod nye eventyr

Tak til:
Lars "Frø" Nielsen,  Benny Normann Jensen og Henrik Jart.

Lars "Frø" Nielsen
 Mail til Lars
Tekst l WEB

19. januar 2023: Hyggelig klubaften

Endnu en hyggelig snakke-klubaften, hvor alverdens emner blev drøftet og de fremmødtes egne livserfaringer blev vendt.

Det nye sofahjørne er godkendt!

Fotos l Tekst l WEB

12. januar 2023: Hyggelig klubaften

Klubhuset er forsynet med 2 sofaer, som har opnået en stigende popularitet. Denne aften blev der omarrangeret lidt i klubhuset, så et nyt hygge-sofahjørne kunne afprøves.

Nyt sofahjørne afprøves

Fotos l Tekst l WEB

[Til Top]

11. januar 2023: Onsdags-holdet ved "Farum Bådværft"

På det lille "bådværft" ved Farum Sø arbejder foreningens trofaste onsdagshold med tilskæring af nye bundbrædder, damlåg, åregaffelbeslag, fenderlister, stangholderbeslag og meget, meget mere til Fiskeringens både i ferskvand. Pt. er det 2 "Fiskeringsjoller", der er taget op for vinteren, som får en overhaling og en opdatering.

Christian, Benny og Erik og et veldækket arbejdsbord

Der opmåles, spændes og skrues

Skulle du have lyst og tid til at hjælpe med, så skriv til Lars "Frø" på: ferskvand@fiskeringen.dk.
Tak til:
Lars "Frø" Nielsen, Benny Normann Jensen, Christian Hecquet og Erik Friis Nielsen
Lars "Frø" Nielsen
Mail til Lars