1. kvartals vinder fundet

1. april 2024 11:44 , af Farum Lystfiskerforening

På klubaftenen torsdag den 27. juni 2024 blev der trukket lod blandt de tilmeldte fangstrapporter fra 1. kvartal 2024.

Den heldige vinder blev Rune Seymour, som modtager et gavekort på kr. 1.000,- til en grejbutik. Stort tillykke til Rune.

Vi ser frem til mange flere fangstrapporter fra Rune og alle andre medlemmer.

Stor spinne-gedde 08-03-2024

Hej Farum LF.

Jeg har lige fået købt mig en billig spinnestang, med en lidt større kastevægt til gedderne. Det er ikke et fiskeri, som jeg har dyrket særlig meget, men det har alligevel kastet et par gode fisk af sig.

En tur til en å, gav først en gedde på 3,6 kilo, men tredive meter længere opstrøms fik jeg pludselig et tungt hug ude midt i åen.

Den stod bomstille et kort øjeblik, inden det gik op for den, at der var noget galt, hvorefter den begyndte at hive line af en eller godt strammet bremse.

En rigtig sjov og meget nervepirrende fight fulgte i det strømmende vand, og først i anden forsøg foldede gedden sig ned i nettet. Shit en solid fisk!

Gedden målte kun 105-107 cm, men hev vægten ned på 12 kilo.

Efter et par fotos, fik den hurtigt sin frihed igen. Den har en vigtig opgave foran sig. Gedden tog i øvrigt en lille paddletail shad på 12,5 cm.

Rune Seymour